Usein kysytyt kysymykset

Servia - FAQNäitä asioita meiltä kysytään useimmin. Jos vastausta kysymykseesi ei löydy listasta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Asiakaspalvelu

asiakaspalvelu@planeetta.net
puh. 010 5251 440

 

FAQ

Kysymys:
Miten saan asetettua lomavastaajan sähköpostiini?

Vastaus:
Mene osoitteeseen https://mail1.servia.fi:8443 ja hyväksy sivun vaatimat varmenteet. Pääset kirjautumaan sisään omilla sähköpostitunnuksillasi.

Kirjauduttuasi sisään valitse ylhäältä Autoresponders. Luo uusi lomavastaaja klikkaamalla Add new autoresponder. Kirjoita isoon tyhjään kenttään haluamasi viesti ja anna lomaviestillesi jokin nimi esimerkiksi lomaviesti ja klikkaa OK. Tämän jälkeen lomavastaaja pitää vielä laittaa päälle. Laita ruksi lomavastaajan eteen ja klikkaa Switch On. Lomavastaaja on päällä kun sen eteen tulee vihreä merkki ja Switch on vipu muuttuu punaiseks Switch off vivuksi.

Lomavastaajan poistaminen tapahtuu samoin. Laita ruksi lomavastaajan eteen ja klikkaa Switch off. Tämän jälkeen lomavastaaja on pois päältä.

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Kysymys:
Sähköpostini ei suostu lähettämään viestejä? Käytän Outlookia sähköpostieni lukemiseen.

Vastaus:
Outlook käyttää lähtevään postiin internetyhteytesi tarjoamaa palvelinta, joten ongelma on todennäköisesti siinä. Tarkista, että lähtevän postin palvelin on asetettu oikein. Löydät listan eri yritysten lähtevän postin palvelimista täältä. Jos tämä ei auta ota yhteyttä internetyhteytesi tarjoajaan ja kerro ongelmastasi. Muista, että pystyt käyttämään
sähköpostiasi myös netissä omien sivujesi alta löytyvällä Webmaililla. (www.omaosoitteesi.fi/webmail)

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Kysymys:
Miten saan sähköpostini toimimaan Outlookissa?

Vastaus:
Saapuvan postin asetukset on asetettava seuraavasti:
Saapuvan postin palvelin: mail.verkkovelho.fi
Protokolla: POP3 tai IMAP

Lähtevän postin palvelimena tulee käyttää internetyhteyden tarjoajan sähköpostipalvelinta.
Alla muutamia esimerkkejä käytettävistä palvelimista.

    * Elisa: smtp.kolumbus.fi
    * dna: smtp.dnainternet.net
    * Sonera: mail.inet.fi
    * Saunalahti: posti.saunalahti.fi

Muita lähtevän postin palvelimia löydät täältä
Muista laittaa myös käyttäjätunnuksesi (koko sähköpostiosoite) sekä salasanasi oikein.

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Kysymys:

Sähköpostit eivät tule perille minulle?

Vastaus:

Sähköpostilaatikkosi saattaa olla täynnä. Mikäli postin lähettäjä saa ilmoituksen sähköpostiinsa,
jossa lukee mailquota exceeded niin kyseessä on varmasti juuri sähköpostin täyttyminen.
Poista vanhoja viestejä webmailistasi, muista poistaa viestit lopuksi myös roskakorista,
koska vasta silloin viestit poistuvat lopullisesti sähköpostilaatikostasi. Postien poistaminen Outlookista
ei välttämättä auta, vaan postit on saatava tyhjättyä webmailistasi. (www.omaosoitteesi.fi/webmail)

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Kysymys:

Mikä mahtaa olla vikana? Sivumme eivät näy netissä, myöskään mitkään muut sivut eivät toimi ja
sähköpostitkaan eivät kulje.

Vastaus:
Tarkista että internetyhteytesi on kunnossa. Mikäli internetyhteys ei toimi, ota yhteys Internetyhteyden
tarjoajaasi.

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Kysymys:

Miksei sivujamme löydy Googlesta?

Vastaus
Sivujen päivittyminen Googleen saattaa kestää joitain viikkoja sivujen julkaisemisesta. Tarkista, että olet
lisännyt ylläpitotyökalussa hakusanoja joilla sivuja voisi olettaa haettavan. Voit myös lisätä sivustosi
manuaalisesti Googlen listoille osoitteessa www.google.com/addurl

Video-ohjeet

Katso videolta miten kuva asetellaan sivulle tai miten luot linkin.